Workshops - Detailpagina's

❏  Kennisdagen Facilitair management

& Gebouwbeheer

Kennisdagen >

Digitale klantontvangst, efficiency meets hospitality


De terugkeer naar kantoor en het hybride werken betekent ook weer bezoekers in de gebouwen.  Veel bedrijven erkennen daarbij het belang van een gastvrije ontvangst voor bezoekers of andere gasten binnen de organisatie.

Elwin Herrebout

Logis.p

Business Development Manager

Elwin Herrebout

Digitale klantontvangst, efficiency meets hospitality

De terugkeer naar kantoor en hybride werken betekent ook weer bezoekers in de gebouwen.  Veel bedrijven erkennen daarbij het belang van een gastvrije ontvangst voor bezoekers of andere gasten binnen de organisatie. 

Vanwege de recente ontwikkelingen is het aspect veiligheid daarbij in een nieuw perspectief komen te staan,  waarbij (facilitaire) budgetten ook nog vaak  onder druk staan. 


Deze workshop biedt deelnemers de mogelijkheid om op een andere manier te kijken naar alternatieve mogelijkheden van (digitale) klantontvangst om deze uitdaging te realiseren.  

Tijdens de workshop wordt het end-to-end proces rondom bezoekersontvangst transparant gemaakt (waar en in welke systemen doorgaans gegevens omtrent bezoekers worden vastgelegd). Het laat deelnemers ervaren dat er mogelijkheden bestaan om een veilige en klantgerichte bezoekersontvangst te combineren met het realiseren van meer efficiency. Het biedt inzichten hoe het bezoekers ontvangst proces integraal benaderd kan worden om efficiencywinst te realiseren en sub-optimalisatie te voorkomen, én het stelt deelnemers in staat om het proces in hun eigen organisatie te beoordelen om te zien of er -zonder uitbreiding van het aantal FTE- meer service kan worden geboden.     


Tijdens de workshop staat de ‘Visitors journey’ centraal. Deelnemers worden -aan de hand van praktijkcases en eigen voorbeeldsituaties- meegenomen in het end-to-end proces van professionele en klantgerichte bezoekersontvangst. Daarbij wordt zowel aandacht besteed aan het perspectief van de bezoeker; hoe ‘welkom’ zijn bezoekers in uw organisatie, alsook naar de eigen (facilitaire) organisatie en uitvoering. Welke processen en systemen zijn in gebruik en in hoeverre worden relevante gegevens helemaal niet-, of juist dubbel vastgelegd?  


De informatie die wordt verkregen stelt deelnemers in staat om het proces binnen hun eigen organisatie te evalueren en optimalisatie kansen en/of innovaties te identificeren.  


De hand-out van de workshop wordt na afloop beschikbaar gesteld. Daarnaast ontvangen alle deelnemers een inventarisatieformulier omtrent de bezoekersontvangst. Met deze  inventarisatie kunt u binnen de eigen organisatie het volledige proces van bezoekersontvangst in kaart te brengen om te identificeren of, -en zo ja waar- optimalisatie kansen bestaan.


Na afloop van de workshops krijgen alle deelnemers een hand-out van de presentatie en een certificaat van deelname uitgereikt.

Nu inschrijven
Share by: