Workshops - Detailpagina's

❏  Kennisdagen Facilitair management

& Gebouwbeheer

Kennisdagen >

De toekomst van de werkplek na covid


"Het kantoor van de toekomst is bottum up, activity based, ecologisch en modulair!"Nog niet zo lang geleden had iedere medewerker zijn of haar eigen werkplek. Steeds vaker is de activiteit leidend voor de plek waar je werkt. Sommige dingen doe je het best vanaf huis, voor andere kom je liever naar kantoor.

Hubert van Keulen

HKV Ontwerp

Directeur

Hubert van Keulen

De toekomst van de werkplek, activity based working

Dat we door en ook na Corona meer thuiswerken, blijkt uit allerlei onderzoeken. Bijna een kwart van de werknemers wil voortaan grotendeels vanuit huis werken. Vastgoedadviseur Colliers ontdekte dat werkgevers ook verwachten dat hun mensen voortaan één à twee dagen per week aan de eettafel werken. Voor het kantoor betekent het ook een verandering van de werkplek.


Activity Based Working (ABW)


Activity Based Working is een onderdeel van Het Nieuwe Werken. Bij ABW worden verschillende werkplekken aangeboden voor verschillende activiteiten. Van akoestisch ingerichte belruimtes tot informele overlegplekken voor korte meetings.


Deze mix van behoeftes en variabelen maakt dat werkplekken blijvend flexibel moeten zijn. Dit vraagt om een herindeling van het kantoor; soms zelfs om een verhuizing. Een fijne, veilige werkomgeving leidt tot gelukkige werknemers die beter presteren en minder verzuimen. Hierdoor wordt het interieur een bedrijfsmiddel in plaats van een kostenpost; een investering met een gegarandeerd succes.


Hoe faciliteer je deze werkomgeving? Hierover gaat deze workshop.


Bottum-up

Als je medewerkers betrekt bij het ontwerpproces voor invoering van nieuwe werkplekconcepten, ontstaat een gedeeld plan dat voldoet aan ieders wensen en dat breed gedragen wordt.


Flexibel

Als we iets van de afgelopen tijd geleerd hebben, dan is het dat we niet kunnen voorspellen hoe de toekomst er uitziet. Wensen en regels ten aanzien van werken kunnen snel veranderen. Dit vraagt om flexibiliteit. Met een flexibeler interieur kan niet alleen sneller, maar ook voordeliger ingespeeld worden op veranderingen.


Blije medewerkers


In deze workshop leer je hoe je komt tot een productieve, fijne werkomgeving. We gaan in op belangrijke extra bouwstenen voor de werkplek zoals licht, lucht, akoestiek, groen en vormgeving. 


Na deze workshop begrijp je het belang van een gelukkige werknemer. Je ziet in dat huisvesting als bedrijfsmiddel lonend is. 


Praktisch


• In het eerste deel van de workshop leer je hoe je om kunt gaan met een bottum-up ontwerpproces, maar ook de zin en onzin van bepaalde ingrepen. 

• Het tweede uur is er gelegenheid om vragen te stellen en kijken we naar verschillende werkvormen en hoe je vraagstukken op een andere manier kunt organiseren. 

• Het is mogelijk om vooraf een vraag in te sturen. 

• Na de workshop krijg je een hand-out en een certificaat.

• Na de workshop kun je vragen blijven stellen aan Hubert.



Na afloop van de workshops krijgen alle deelnemers een hand-out van de presentatie en een certificaat van deelname uitgereikt.

Nu inschrijven
Share by: