Workshops - Detailpagina's

❏  Kennisdagen Facilitair management

& Gebouwbeheer

Kennisdagen >

Hoe Facility as a service bij kan dragen aan een slim gebouw


De ontwikkeling van gebouwgebonden systemen vertoont sterke overeenkomsten met die van de ICT. Facility as a Service (FaaS) helpt u bij de invulling van uw e-facility vraagstukken. U krijgt inzicht in de werelden van FaaS en cloud. Waar staan we? Wat betekenen de ontwikkelingen voor het beheer en de integratie van elektrotechnische installaties

Timo Vernooij

FourIQ

Directeur / Oprichter

Timo Vernooij

Hoe Facility as a service bij kan dragen aan een slim gebouw

Een nieuwe ontwikkeling op gebied van gebouwbeheer en huisvesting is Facility as a Service (FaaS). Daarbij gaat het om cloud-dienstverlening voor alle elektrotechnische installaties van (bedrijfs)gebouwen.  Alles wat gebouw gebonden is en waar een stekker aanzit of een IP adres heeft en wat op afstand kan worden beheerd maakt onderdeel uit van Facility as a Service.  Van gebouwbeheer, toegangscontrole, energiebeheer, gebouwautomatisering, brandveiligheid tot parkeerbeheer.


 FaaS heeft voordelen, maar er zijn ook aandachtspunten. De ontwikkeling van gebouwgebonden systemen vertoont sterke overeenkomsten met die van de ICT. Facility as a Service (FaaS) helpt u bij de invulling van uw e-facility vraagstukken. U krijgt inzicht in de werelden van FaaS en cloud. Waar staan we? Wat betekenen de ontwikkelingen voor het beheer en de integratie van elektrotechnische installaties? Centraal staan oplossingen op het gebied van Remote Monitoring & Management (RMM), Gebouwbeheersysteem (GBS), Bouw Informatie Modellering (BIM), Internet of Things (IoT) en Data Management.  

Wilt u aan de slag met het slimmer maken van uw gebouw, maar ontbreekt bij u het technische inzicht, de kennis of weet u niet waar u moet beginnen? Dan geeft deze workshop inzicht in de mogelijkheden van het integreren van gebouwgebonden systemen.  

Tijdens de workshop leert u hoe u van een gebouw op een betaalbare manier een slim gebouw maakt. U krijgt inzicht in het werken aan belangrijke speerpunten als ‘Customer Intimacy’ (het centraal stellen van de klant) en u kunt met deskundigen meepraten over de technische kant van het verhaal.

Na afloop van de workshops krijgen alle deelnemers een hand-out van de presentatie en een certificaat van deelname uitgereikt.

Nu inschrijven
Share by: