Workshops - Detailpagina's

❏  Kennisdagen Facilitair management

& Gebouwbeheer

Kennisdagen >

Wat wordt de functie van uw kantoor na corona?


Nu vaccinatie op grote schaal op gang komt, moeten organisaties ook nadenken over de rol van het kantoor. Hybride werken, deels op kantoor en deels thuis, lijkt het toverwoord te zijn. Maar blijven medewerkers wel een groot deel thuiswerken? En gaan werkgevers wel weer iedereen op het zelfde moment op kantoor zien? 

Silvia de Haan

Solved

Director Workplace Consultancy

Silvia de Haan

Wat wordt de functie van uw kantoor na corona?

Facility en HR-managers, Directieleden staan voor een groot vraagstuk: hoe ziet het kantoor eruit als COVID-19 geen bedreiging meer is? Hoeveel collega's keren weer terug naar kantoor? En komen ze allemaal op hetzelfde moment? Wat moet het kantoor vooral bieden? Juist een rustige werkplek, een ontmoetingsplek of een mix daarvan. En moet het kantoor eigenlijk wel aangepast worden aan 'de nieuwe werkelijkheid'? Deze workshop geeft u de stappen én een tool om daar een passend antwoord op te vinden voor uw eigen organisatie. 

Nu vaccinatie op grote schaal op gang komt, moeten organisaties ook nadenken over de rol van het kantoor. Hybride werken, deels op kantoor en deels thuis, lijkt het toverwoord te zijn. Maar blijven medewerkers wel een groot deel thuiswerken? En gaan werkgevers wel weer iedereen op het zelfde moment op kantoor zien? 

 In deze workshop doorloopt u de stappen om het antwoord op deze prangende vragen te vinden. Hierbij gaat het om HR-aspecten als gedrag en bedrijfscultuur, ICT kanten zoals de digitale werkplek en de visie van bedrijven op thuiswerken en de functie van kantoor. 

Om deze vraag te beantwoorden is de tool ontwikkeld; de thuiswerkfactor. Ondertussen hebben al bijna 6000 mensen deze tool ingevuld en de lering daaruit komen aan bod in deze workshop. Tipje van de sluier, de kantoren krijgen in de toekomst minder meters en meer muren!

Onderwerpen die behandeld worden in deze workshop zijn onder meer:

·        De Thuiswerkfactor, de tool die inzicht geeft in welke aspecten van in functie van uw kantoor.

- Wat leren de resultaten van circa 6000 respondenten van de Thuiswerktool?

- Hoe waarderen zij de thuiswerkplek en wanneer willen ze straks naar kantoor?

·      En als we naar kantoor terugkeren waarom komen we dan?

·      Wat is de impact op het kantoor? Praktijkvoorbeelden waarin aanpassing van het kantoor nodig is.

·         Stappenplan om te komen tot de juiste weg naar aanpassing van het kantoor.


Na afloop van de workshops krijgen alle deelnemers een hand-out van de presentatie en een certificaat van deelname uitgereikt.

Nu inschrijven
Share by: